W roku szkolnym 2024/2025 Karta Ucznia nie będzie wydawana posiadaczom e-legitymacji z wgranym uprawnieniem do przejazdu WTP (uczniowie klas pierwszych, dzieci, które zmieniły szkołę oraz te, które zgubiły legitymację papierową i otrzymały nowy dokument). E-legitymacja jest potwierdzeniem uprawnienia do bezpłatnych przejazdów Warszawskim Transportem Publicznym. |
Wyrobić nową lub przedłużyć już posiadaną Kartę Ucznia można na kilka sposobów podanych poniżej.
1. Poprzez elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP).
Wejdź na stronę https://e-pop.wtp.waw.pl/i wypełnij wniosek o Kartę Ucznia. Przygotuj zdjęcie dziecka* oraz:
- skan ważnej legitymacji szkolnej z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji – skan zaświadczenia wydanego przez szkołę, zawierającego:
- adres zamieszkania ucznia,
- informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
- numer PESEL.
Złożenie wniosku za pośrednictwem e-POP możliwe jest jedynie przez posiadaczy Profilu Zaufanego (dzieci, które ukończyły 13 lat i posiadają Profil Zaufany mogą złożyć wniosek samodzielnie).
Karta wysyłana jest na wskazany we wniosku adres zamieszkania (za pośrednictwem Poczty Polskiej).
Wybierając odbiór karty w dowolnym POP, po zaakceptowaniu wniosku przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty i należy odebrać Kartę.
2. Za pośrednictwem linku elektronicznego otrzymanego ze szkoły, do której uczęszcza Uczeń.
Potrzebne dokumenty:
- numer obecnej Karty Ucznia (nie dotyczy pierwszej karty),
- zdjęcie* dziecka.
Link dedykowany dla Szkoły Podstawowej nr 384 https://kartaucznia.ztm.waw.pl/49735398
Po wypełnieniu i wysłaniu wniosku na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie jego złożenia, a później informację o jego rozpatrzeniu.
Nową Kartę Ucznia odbierzesz w szkole po otrzymaniu wiadomości z sekretariatu o jej dostarczeniu.
3. Bezpośrednio w Punkcie Obsługi Pasażerów.
Potrzebne dokumenty:
- ważna legitymacja szkolna z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:
- adres zamieszkania ucznia,
- informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym,
- numer PESEL,
- dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL,
- zdjęcie* dziecka w formie elektronicznej lub papierowej.
4. Składając wniosek w szkole.
Potrzebne dokumenty:
- wypełniony wniosek (druk wniosku otrzymasz w szkole),
- zdjęcie* dziecka w formie papierowej.
*zdjęcie powinno być: legitymacyjne, wykonane w orientacji pionowej na jednolitym, jasnym tle, aktualne (wykonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy); składane w formie elektronicznej: w formacie JPG lub PNG, w minimalnej rozdzielczości 200×259 pikseli, wielkość pliku nie większa niż 2 MB; składane w formie papierowej: w formacie 3,5×4,5 cm.
Ważność Karty Ucznia można sprawdzić na stronie wtp.waw.pl wpisując sprawdzkarte.wtp.waw.pl i 11-cyfrowy numer karty.
Proszę pamiętać, że za pośrednictwem szkoły nie realizujemy wniosków kart zagubionych. W takich przypadkach zapraszamy do dowolnego Punktu Obsługi Pasażerów ZTM w celu zablokowania zagubionej karty i wydania za opłatą duplikatu karty.