Samorząd Uczniowski
REGULAMIN „SZCZĘŚLIWEGO NUMERKA”
1. Każdy ma prawo do szczęścia.
2. „Szczęśliwy numerek” – to losowany każdego dnia numer z dziennika.
3. Losowany jest jeden numerek dla całej szkoły.
4. „Szczęśliwy numerek” losowany jest każdego poprzedzającego dnia o godzinie 23:00
i widoczny jest na szkolnej stronie dziennika elektronicznego Librus.
5. „Szczęśliwy numerek” posiada osoba, której numer z dziennika odpowiada
wylosowanemu.
6. „Szczęśliwy numerek” zwalnia ucznia z pisania niezapowiedzianych kartkówek, odpowiedzi ustnej. Sytuacja ta nie obowiązuje, gdy uczeń sam wyrazi chęć do wzięcia udziału w wyżej wymienionych formach oceny i zajęć.
7. Wylosowany numerek nie zwalnia z pisania zapowiedzianych testów, sprawdzianów
i klasówek.
8. „Szczęśliwy numerek” nie chroni od negatywnej uwagi z zachowania i nie upoważnia
do łamania regulaminu szkoły.
9. Przywilej „Szczęśliwego numerka” wygasa wraz z zakończeniem przez ucznia zajęć
lekcyjnych w danym dniu.
10. Nauczyciel w porozumieniu z wychowawcą lub dyrektorem szkoły może zawiesić
udział ucznia w „Szczęśliwym numerku” ze względu na nieodpowiednie zachowanie
przed, po, lub w trakcie zajęć lekcyjnych.
11. Szczęśliwy numerek obowiązuje od 15 października 2024 r. aż do odwołania.
Mały Samorząd Uczniowski
Prezydium Małego Samorządu Uczniowskiego
Przewodniczący:
Stanisław Buczkowski 3A oraz Aleksander Ziernik 3B,
Zastępcy:
Jan Siara 2A oraz Wojciech Smagieł 2B
Opiekun Małego Samorządu: Aneta Chmielewska
„Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową
moralność, nieograniczoną tolerancyjność,
do pasji posuniętą pracowitość, dążyć do ciągłego
uzupełniania swego wykształcenia, pomagać innym.”
/Janusz Korczak/
Samorząd Uczniowski jest jedną z organizacji, która w istotny sposób wpływa na życie szkoły.
Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I-III powinno zajmować ważne miejsce. Poprzez jej tworzenie rozwijamy postawę, wiedzę i umiejętności pozwalające kierować życiem ludzi w sposób demokratyczny. Uczymy odpowiedzialności za rozwój wspólnoty, aktywności, pozwalającej świadomie kształtować otoczenie, a także umiejętności współpracy i szukania porozumienia w zespole, szacunku dla odmienności przekonań, otwartości, pozyskiwania sojuszników działań.
Uświadamiamy dzieciom, iż nie jesteśmy sami, funkcjonujemy w społeczności- klasy, szkoły, miasta, gminy, powiatu…
Ten rodzaj działalności dzieci stanowi istotny element modelowania współczesnej szkoły. Dlatego właśnie już od najmłodszych lat przygotowujemy uczniów do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu.